zaterdag 22 februari 2020

Graduation

 
Hoihoi!
 
Na een supermooie outreach, kwamen we weer terug in Noorwegen om de DTS af te ronden.
 

Dinsdagavond 12 februari arriveerden we bij de YWAM-basis. Iedereen was erg moe van de lange reis, dus we zijn gauw gaan slapen.
 
Woensdagochtend begonnen we met individuele verwerkingstijd. We kregen vragenformulieren om voor onszelf uit te zoeken waar we in zijn gegroeid tijdens outreach. Na lunch hebben we individuele gesprekken gehad met een leider die niet is meegegaan op outreach. Op die manier kun je verwerken met iemand die jou wel kent van de lesfase, maar weinig weet van wat je hebt gedaan op outreach. Voor mij erg fijn, omdat praten mijn manier van verwerken is.
 
Donderdagochtend hebben we een les gehad over hoe je het beste weer in de 'normale wereld' kunt stappen. De docente gaf tips over hoe je alles wat je hebt geleerd kunt vasthouden en toe kunt passen in je dagelijks leven. In de middag hebben we de outreach geëvalueerd met het hele team. 
 
 
Vrijdagochtend begonnen we met een spontaan sneeuwballengevecht in het park. Daarna hebben we een soortgelijke les gehad als donderdag, maar dan op z'n 'creatief'. We hebben met papier en lego uitgebeeld hoe we onze toekomst voor ogen hadden. Daarnaast hebben we les gehad over toekomstdromen.
In de middag kregen we tijd om ons voor te bereiden voor de avond. In de avond hadden we namelijk een soort open avond waarin we gingen vertellen over Papoea Nieuw Guinea, de cultuur en hoe wij het beleefd hebben. We hebben liedjes gezongen en dansen opgetreden die we daar hebben geleerd en persoonlijke getuigenissen gedeeld.
 
Zaterdagochtend moesten we een evaluatieformulier invullen voor de hele dts periode. In de middag hebben we een grote schoonmaak gehad.
In de avond hadden we 'graduation', diploma uitreiking. Een aantal leiders hebben een speech gegeven, we hebben voor de laatste keer een dans opgetreden en ons diploma ontvangen! Na de uitreiking hadden we nog een dansfeestje.
 
Zondag hadden we brunch bij onze outreachleiders thuis en hebben we terug gekeken op een hele bijzondere dts en outreach. In de middag zijn we met z'n allen naar een café gegaan en in de avond zijn we naar de kerk gegaan.
 
Maandag was de laatste dag. Ik heb de laatste dingen ingepakt, met veel tranen afscheid genomen en het vliegtuig gepakt naar Amsterdam, waar mijn familie mij stond op te wachten...
 
 
Dat was alweer het einde van dit avontuur, maar het begin van zoveel meer. Ik heb zo veel geleerd over God en hoe Hij dans heeft bedoeld. Ik heb een ontzettend mooie cultuur leren kennen en daar mensen op verschillende manieren mogen dienen. Ik heb prachtige mensen mogen leren kennen en ik ben hongerig naar meer van God en wat Hij heeft voor mij. Ik kan niet wachten om al deze ervaringen en kennis mee te nemen naar de volgende stap in mijn leven!
 
- Anna
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten